Oogstseizoen

P1190004

Toen wij begin augustus terugkwamen van (ruim) 2 weken zomervakantie in de Franse Alpen, was ik zoals altijd weer verbijsterd door de hoeveelheid groente die mijn kleine tuintje in zo’n korte tijd kan produceren.

Natuurlijk is het onmogelijk om alles meteen op te eten, dus vooral voor de meer bederfelijke groenten & fruit moest ik een oplossing bedenken:

  • alle kleine tomaatjes droogde ik in de oven
  • grote en overrijpe tomaten verdwenen in tomatensoep en tomatensaus
  • ook de vijgen werden gedroogd (net als de tomaatjes, maar dan zonder kruiden en olie), en die verwerkte ik vervolgens in havermoutkoekjes
  • van de te dikke boontjes maakte ik curry
  • het overschot aan zacht fruit vroor ik in, om er later jam van te kunnen maken

En natuurlijk kon ik op m’n werk collega’s blij maken met verse tomaten en komkommers voor bij de lunch 🙂

Geef een reactie

